Online training
Leer om nu echt Mailchimp te gebruiken
De Follow Up
De follow up
Dan heb je met het zweet op je rug je nieuwsbrief verstuurt en dan openen ze met een mooi percentage en boven verwachting klikken ze ook op linkjes. Wat kun je daar mee doen om te zorgen dat ze uiteindelijk toch kopen of zich inschrijven of wat je dan ook voor actie hebt bedacht als ze daarop klikken.
Ik geef je een aantal ideeƫn zodat je je mogelijkheden uitbreidt.
- stuur (automatisch) een vooraf gemaakte mail naar iedereen die geklikt heeft op de link maar nog niet de gewenste actie uitvoerde.
- je kunt een automation instellen op geklikt op link plus nog geen product gekocht of nog niet die tag gekregen
- je kunt selecteren op iedereen die wel de link klikte maar zich nog niet heeft aangemeld voor jouw evenement
- stuur iedereen die zich nog niet heeft ingeschreven voor jouw evenement een mail.
- hierbij heb je dus te kunnen onderscheiden wie wel of wie niet heeft ingeschreven. Goed over nadenken bij de inrichting van die aanmelding.
- stuur iedereen die de mail niet geopend heeft een herinnering
- stuur iedereen die de mail wel opende maar nog niet inschreef
- je kunt de lezers die vaker openen een specifieke mail of mails sturen
- je kunt lezers ook mailen via je eigen mailsysteem en ze een extra aanbod doen of een kadootje geven
Wat is jouw doel, wat heb je uitgezet als resultaat voor je de mails stuurde en wat is je plan voor de komende maanden. Je zult actief achter je lezers aan moeten om ze van jouw prachtige aanbod op de hoogte te brengen. Ook e-mailmarketing gaat niet altijd vanzelf, daar is doen en actie voor nodig. Breng in kaart wat je wilt en je kunt gemakkelijker een taak afstrepen.
Het benaderen van je lezers met extra dingen kan voelen als spammerig. Onthoud dan het volgende: hoe vaak open jij je mail en denk je, straks even doen? Dan geldt dat vast ook voor jouw lezers, denk je niet? Die personen die niet meer op jouw lijst willen zijn die melden zich wel af. Zonde en tegelijk, blijkbaar voelt het niet meer ok voor ze. Is het te druk in hun mailbox, hebben ze genoeg aan zichzelf en hun omstandigheden. De kans dat het iets persoonlijks is naar jou of jouw bedrijf is heel klein.