Online training
Leer om nu echt Mailchimp te gebruiken

Aanpakken

Social Media

Aanpakken: Social Media

In deze module breng je in kaart welke social media kanalen je hebt. Wat je bereik is op deze kanalen en wat je wensen zijn. In de video hieronder leg ik globaal wat verschillen uit tussen een aantal verschillende kanalen. Van het zenden op twitter tot de interactie die je zoekt op Facebook naar het wat meer zakelijke van LinkedIn. Elk kanaal heeft zijn eigen gebruiken en doelgroep. Het is zaak je aandacht te richten op die kanalen waar jouw klant zit, natuurlijk in combinatie met wat jij prettig vind. Schuw daarbij niet om je horizon te verbreden als blijkt dat jij niet bent waar jouw doelgroep is. Vraag daarbij hulp van mensen die er meer ervaring mee hebben, volg een training als dat nodig is.

Opdracht

Bekijk de video en beantwoord erna de vragen hieronder.

  • Breng in kaart welke social media kanalen je hebt en gebruikt
  • Breng in kaart hoeveel volgers je hebt of hoeveel contacten
  • Welk medium gebruik je het liefst, waar krijg je energie van en ben je het vaakst
  • Waar zijn jouw klanten te vinden
  • Welk medium zou je beter willen leren inzetten en hoe ga je dat doen?
  • Welke kanalen hiervan wil je gebruiken en zijn er kanalen die je nog wilt toevoegen. (less is more)

Vul dat in in het werkblad dat je deelt op Facebook.