Online training
Leer om nu echt Mailchimp te gebruiken
Oppakken
Wie is je klant?
Als je mensen op je nieuwsbrief wilt laten abonneren dan is een inschrijfmogelijkheid op je website een absolute must. Daarnaast schrijft bijna niemand zich meer zomaar in. Hoe verleid je nu mensen om zich in te schrijven en hun mailadres achter te laten?
Naast supergoede content leveren, waardevolle informatie, kan een weggever ook helpen. Een weggever is, plat gezegd, een cadeautje in ruil voor het e-mailadres. Hoe bepaal je nu wat een goede weggever is in jouw geval en hoe maak je zoiets?
Een aantal voorbeelden:
- een bundeling van een aantal blogs of andere interessante informatie in een e-book
- korting op een behandeling of cursus
- 10 tips voor….. of 5 of 7 of 15 of 25, tips in ieder geval. Opruimtips, relaxtips, verbeter je relatietips
- een opname van iets, een meditatie, een les, een oefening
- Uitleg over een specifiek programma, Mailchimp bijvoorbeeld of een handige tool
- een challenge of 10-daagse
- 3 video’s over…..
- Een kort gesprek waarin je tips geeft
- Een webinar
Aanpakken: Je weggever
Ik maakte aan de hand van deze pdf een video over je weggever. De video publiceer ik snel, deze heeft nog wat editing nodig.


Opdracht
Heb je nog geen weggever dan zijn jouw opdrachten de volgende:
- Stel je weggever samen
- Zorg dat ik jouw weggever gemakkelijk kan opvragen via je website
- Test of dat allemaal gelukt is
Heb je al wel een weggever dan zijn jouw opdrachten de volgende:
- Kan ik jouw weggever gemakkelijk opvragen, zorg voor de juiste technische instellingen op je website en in je emailmarketing systeem (bijvoorbeeld Mailchimp, Autorespond, Active Campaign)
- Zorg voor een logische opvolging. Stuur een mail na of ze het hebben ontvangen en gelezen en wat het met en voor ze deed.
- Kijk eens naar de serie mails die volgen op je weggever. Bied je al een laaggeprijsd product aan of heb je al een goede salesfunnel
Wat wordt of is jouw weggever. Deel het in de Facebookgroep. Stoei je er nog mee, roep onze hulp in, we denken graag met je mee.
Het kan natuurlijk zijn dat je meerdere weggevers hebt. Zo heb ik een gratis online training, een e-book, een webinar dat ik geef en een gratis gesprek. Hoe meer je hebt, hoe meer je moet “onderhouden”. Denk als je meerdere weggevers hebt na over elk van hen en maak de follow up in orde.