Online training
Leer om nu echt Mailchimp te gebruiken
Startpagina
Hoe werkt het programma
Dit is de startpagina van jouw training. Via hier navigeer je door de lessen. Je vind hier de Online Mailchimp Video Training en alle opnames en werkboeken. Elke nieuwe maand voeg ik hieronder toe zodat je weet wat er die maand op de planning staat voor jou om te doen. Er zijn modules met een video, met een werkblad, opdrachten die ingeleverd moeten worden. Heb je vragen die algemeen van aard zijn dan kun je die stellen in de Facebookgroep, specifieke vragen kunnen via de e-mail. Loop je ergens tegenaan, wil je meer weten, mis je iets. Laat het me weten. judith@werkenmetmailchimp.nl
Maand 1
Het thema in deze eerste maand is alle seinen op groen. We gaan het hebben over je klant, je product, hoe je zorgt voor een logische opvolging als iemand iets koopt en je planning.
Tijdens de training gaan we opbouwen met voorlopig 1 product. Je leert hoe je dit ene product met een logische opvolging bij je klant krijgt. Onze planning baseren we op het verkopen van dit ene product. Dit betekent niet dat je je andere producten of diensten niet meer verkoopt of links laat liggen. Dit betekent dat we meer focus en energie geven aan dit ene product. We doen er als het ware een tandje bij.
Bij sommige onderwerpen heb je wellicht het idee, dit weet ik al, dit doe ik al. Mooi, kijk dan of je nog meer kunt finetunen. Overzie je een onderwerp niet, relax, vraag hulp in de Facebookgroep, geen reden voor paniek. We komen er samen vast wel uit.
Als je je ene product goed hebt neergezet kun je hetzelfde toepassen op het volgende product. Je begint steeds weer van voren af aan.
We maken er samen drie mooie maanden van waarin jouw bedrijf een flink stuk verder is en je vertrouwen hebt opgebouwd in het werken met Mailchimp. Onthoud dat ik er ben om je verder te helpen. Schroom niet mij hulp te vragen. judith@werkenmetmailchimp.nl
Maand 2
In deze tweede maand bewegen we langzaam richting het verder inrichten van je account, zorgen dat wat je schrijft klopt met wat je wilt verkopen en zorgen dat je manieren gaat ontdekken om meer mensen op je lijst te krijgen.
Zo is er een module social media waarin je in kaart brengt wat je nu aan platvormen gebruikt, waar je klant is en wat je wilt ontwikkelen. Voor alles in deze training geldt, eerst nadenken, op papier zetten (of in je computer) en dan aan de slag. Als je eenmaal weet hoe je social media wilt inzetten is het handig om te weten wat je wilt delen. Daarvoor kun je ook een planning maken die je al gemaakt hebt in Maand 1. Die breid je dan uit met social media.
Naast je blogs, vlogs, podcasts, waarmee je klanten bereikt is het ook een idee om een weggever te hebben. Een gratis kennismaking met jou. In de module vind je alle informatie.
We gaan het ook hebben over de inhoud van je nieuwsbrief, deel waar je hart ligt, waar je goed in bent en zorg dat je inhoud overeenkomt met wat je wilt gaan verkopen/lanceren.
Voor het maken van die weggever, social media updates en meer heb je in sommige gevallen een stukje techniek nodig. Ik deel in deze module de programma’s waar ik mee werk, mijn tips en trucs.
Ik heb een masterclass Bloggen opgenomen met Marije van de Bovenkamp, die krijg je er als extra module bij.
Veel plezier en bij vragen? Stel ze in de Facebookgroep!
Maand 3
Alweer de derde en laatste maand van deze training. Ik heb geprobeerd veel van mijn kennis in dit programma te stoppen. Deze maand is er een module over je statistieken en hoe je deze kunt beïnvloeden. We hebben het over de looks van je nieuwsbrief en hoe je je lijst kunt vergroten. Ook de Follow up komt aan bod.
Zo maken we samen de KIADE methode rond. KIADE staat voor.
Kennis
Het vergroten van je kennis geeft je meteen meer mogelijkheden om je e-mails aan te passen. Denk daarbij aan leren over een bepaald systeem, Mailchimp bijvorbeeld, en over kennis van e-mailmarketing. Over testen bijvoorbeeld of inzicht verkrijgen in statistieken. Deze kennis pas je toe in wat je aan het doen bent en helpt je in de volgende stappen van deze methode.
Inzicht
Als je door het vergroten van je kennis een beter overzicht hebt kun je kijken naar hoe je berichten ontvangen worden. Je kijkt naar open- en clickpercentages, hoe doen deze het ten opzichte van je onderwerpregel bijvoorbeeld. Welk moment van de dag en week leveren betere openingspercentages op. Wat zet je op een knop of in de tekst om mensen te verleiden naar je website te gaan. Maakt dat nog verschil. Deze inzichten gebruik je bij de volgende stap, het geeft je nieuwe kansen het nog beter te doen.
Actie/doelen
De kennis en het inzicht dat dat je oplevert zorgt dat je doelen kunt maken. Voorbeelden van doelen of acties die je kunt maken:
- Hoeveel nieuwe inschrijvers wil je erbij en hoe ga je dat bereiken
- Welke aanpassingen ga je doen in onder andere onderwerpregel, inhoud, knoppen en met welk resultaat ben je tevreden
- Welke producten wil je gaan verkopen en hoe pak je dat aan
Zorg dat deze acties meetbaar zijn. Dan kun je bij de volgende stappen goed zien of je op de goede weg bent.
Doen
Uitvoeren. Voer de acties en doelen uit die je hebt bepaald in de vorige stap. Zorg dat het behapbaar is, maak ze niet te groot. Zet het in je agenda en vink het af
Evalueren
Wat zie je op basis van je acties gebeuren:
- Gaan de percentages omhoog
- Komen er meer klanten op je lijst
- Verkoop je meer producten
Evalueer wat dit betekent en doorloop de stappen opnieuw, eventueel sla je de K en I over en start je meteen met het maken van nieuwe acties en doelen.
Als bonus een video over SEO en SEA en wat jij daar zelf in kunt doen.
Veel plezier met deze maand!