Online training
Leer om nu echt Mailchimp te gebruiken
Je statistieken
Je statistieken
Je statistieken zijn een hulpmiddel als je je cijfers omhoog wilt brengen. Je cijfers omhoog brengen gaat over
- je lezers aantallen => daarover in de les je lijst vergroten en je weggever
- je openingspercentages
- je klikpercentages
- je verkopen
In deze video gaat het vooral over je openings- en klikpercentages. Die kun je beïnvloeden door goed te kiezen welke onderwerpregel je gebruikt. Of door de aantrekkelijkheid van je aanbod. Ook op wat voor manier iemand kan klikken naar je aanbod of je blog kan van invloed zijn op je klik percentage.
Ideeën voor onderwerp regels
Hier zijn enkele ideeën die je kunt gebruiken:
- Stel een vraag (“Welke email provider werkte het beste?”)
- Personaliseer je onderwerp met een voornaam (“Hee Suzie, had je dit al gekregen?”)
- Laat ze nog even in het ongewisse (“Dit is mijn beste tip voor betere branding”)
- Maak het tijdsgevoelig (“Eindigt donderdag: 50% korting op al mijn social media cursussen”)
- Gebruik multimedia (“Hoe ik mijn kantoor binnen een middag organiseerde – voor en na foto’s in de email!”)
- Maak er een lijstje van (“3 manieren om deze week je eerste klant te vinden”)
- Doe een directe oproep tot actie (“Meld je vandaag aan”)
Probeer
- Spamwoorden en zinnen, zoals “gratis” of “$$$” en overdreven gebruik van uitroeptekens te vermijden
- Een gerenommeerd email managementsysteem te gebruiken met een goede reputatie.
- Het kort te houden. Een ideale onderwerpregel heeft minder dan 60 karakters.
Het creëren van een goede onderwerpregel vraagt oefening en het is een van de dingen waar we het in Stap Negen verder over zullen hebben, maar voor nu kunnen deze tips en het maken van een swipe dossier, je helpen bij het je eigen maken en het creëren van onderwerp regels die de moeite waard zijn om op te klikken.
Opdracht
Oefening Maak een Swipe Dossier
Een swipe dossier is eenvoudigweg een verzameling van inhoud – in dit geval email onderwerpregels – die je op de een of andere manier inspiratie geven. Copywriters en dergelijke gebruiken deze techniek al jaren om een schrijversblok te voorkomen en om betere verkoop, call to action en ja, zelfs onderwerpregels te creëren.
Dus, terwijl je je email dagelijks leest, klik niet gewoon op delete. Lees het onderwerp. Welke werken voor jou? Welke zorgen ervoor dat je erop wilt klikken? Maak een lijst en ga terug naar die lijst wanneer je je eigen onderwerpregels aan het schrijven bent.