Online training
Leer om nu echt Mailchimp te gebruiken
Maand 3
Maand 3
Alweer de derde en laatste maand van deze training. Ik heb geprobeerd veel van mijn kennis in dit programma te stoppen. Deze maand is er een module over je statistieken en hoe je deze kunt beïnvloeden. We hebben het over de looks van je nieuwsbrief en hoe je je lijst kunt vergroten. Ook de Follow up komt aan bod.
Zo maken we samen de KIADE methode rond. KIADE staat voor.
Kennis
Het vergroten van je kennis geeft je meteen meer mogelijkheden om je e-mails aan te passen. Denk daarbij aan leren over een bepaald systeem, Mailchimp bijvorbeeld, en over kennis van e-mailmarketing. Over testen bijvoorbeeld of inzicht verkrijgen in statistieken. Deze kennis pas je toe in wat je aan het doen bent en helpt je in de volgende stappen van deze methode.
Inzicht
Als je door het vergroten van je kennis een beter overzicht hebt kun je kijken naar hoe je berichten ontvangen worden. Je kijkt naar open- en clickpercentages, hoe doen deze het ten opzichte van je onderwerpregel bijvoorbeeld. Welk moment van de dag en week leveren betere openingspercentages op. Wat zet je op een knop of in de tekst om mensen te verleiden naar je website te gaan. Maakt dat nog verschil. Deze inzichten gebruik je bij de volgende stap, het geeft je nieuwe kansen het nog beter te doen.
Actie/doelen
De kennis en het inzicht dat dat je oplevert zorgt dat je doelen kunt maken. Voorbeelden van doelen of acties die je kunt maken:
- Hoeveel nieuwe inschrijvers wil je erbij en hoe ga je dat bereiken
- Welke aanpassingen ga je doen in onder andere onderwerpregel, inhoud, knoppen en met welk resultaat ben je tevreden
- Welke producten wil je gaan verkopen en hoe pak je dat aan
Zorg dat deze acties meetbaar zijn. Dan kun je bij de volgende stappen goed zien of je op de goede weg bent.
Doen
Uitvoeren. Voer de acties en doelen uit die je hebt bepaald in de vorige stap. Zorg dat het behapbaar is, maak ze niet te groot. Zet het in je agenda en vink het af
Evalueren
Wat zie je op basis van je acties gebeuren:
- Gaan de percentages omhoog
- Komen er meer klanten op je lijst
- Verkoop je meer producten
Evalueer wat dit betekent en doorloop de stappen opnieuw, eventueel sla je de K en I over en start je meteen met het maken van nieuwe acties en doelen.
Veel plezier met deze maand!